Veikkauksen uusi nettiarpa soittaa kotimaisia hittibiisejä
Suomessa on lanseerattu maailman mittakaavassakin ainutlaatuinen rahapeli, joka on tehty tiiviissä yhteistyössä kotimaisen musiikkiteollisuuden kanssa. Veikkaus, Teosto, Universal Music sekä Sony ovat yhteistyössä kehittäneet Hitti-nimisen nettiarvan, jota kokeillaan nyt vuoden mittaisen testijakson ajan.
– Tässä testiyhteistyössä Veikkauksen raha-arvan kanssa on kyse suomalaisen musiikin uuden ansaintamallin etsimisestä. Teoston ja musiikintekijöiden näkökulmasta uusi yhteistyö on hyvä juttu, kertoo avainasiakasvastaava Antti Valkama Teostosta.
Veikkauksen verkkopalvelussa myytävä digitaalinen Hitti-nettiarpa toimii karaoken logiikalla. Arvasta paljastuu suomalaisia hittibiisejä ja niiden lyriikoita. Mukana on kappaleita niin Haloo Helsingiltä kuin Yöltäkin.
Jokainen nettiarpa sisältää 3–5 tunnettua hittiä, joista kukin soi arvassa 20 sekuntia kerrallaan. Mukana on yli 250 eri biisipätkää reilusta sadasta hittibiisistä. Jatkossa suunnitteilla on kehittää tuotetta musiikkigenreittäin.
Teosto ja levy-yhtiöt ovat olleet projektissa mukana jo varhaisesta vaiheesta. Yksi mukanaolevista musiikintekijä-artisteista on Janna Hurmerinta.
Yhteistyöprojektia on viety eteenpäin 1,5 vuotta. Tänä aikana on neuvoteltu biisivalinnoista, tekijänoikeuskorvauksista ja rakennettu samaan aikaan aivan uudenlaista peliä.