Siirry sisältöön

”Musiikki on teillä töissä” kampanja tuo esiin musiikin roolia asiakaskokemuksessa

11.03.2025

Teoston ja Gramexin yhteisyritys GT Musiikkiluvat käynnisti viime viikonloppuna kampanjan, jonka tavoitteena on kertoa musiikin arvosta yrityksissä ja asiakaskokemuksessa. Musiikin aitoutta, tunnetta ja inhimillisyyttä korostava kampanja jatkuu eri alustoilla läpi maaliskuun.

”Musiikki on teillä töissä – ihmiseltä ihmiselle” –viestintäkampanjan keskiössä on video, jossa tunnetut musiikin ammattilaisten edustajat Sara Siipola, Michael Monroe, Etta ja Lenni-Kalle Taipale esiintyvät kukin omien kappaleidensa kautta musiikkia käyttävien yritysten tiloissa; kaupassa, toimistolla, parturikampaamossa ja palvelutalossa. Videot näkyvät Ruutu-, Katsomo- ja YouTube –suoratoistoalustoilla.

Tuomalla tunnettu musiikki ja sen tekijä lähelle arkista käyttötilannetta halutaan alleviivata musiikin arvoa toisaalta yritykselle ja näiden asiakkaille sekä henkilöstölle. GT Musiikkiluvat on yritys, jonka kautta esimerkiksi kaupat, kampaamot, toimistot tai hoivalaitokset saavat helposti ja nopeasti musiikinkäyttöluvan toimintaansa.

”Musiikki on enemmän kuin pelkkä taustaääni. Se on ihmisen sydämessä syntynyt tunne, joka koskettaa. Kun tutut biisit soivat oikeassa paikassa, ne saavat asiakkaan viihtymään, henkilökunnan jaksamaan ja yrityksen menestymään”, toteaa GT Musiikkilupien toimitusjohtaja Lauri Ogawa.

Kampanjassa korostetaan vahvasti musiikin inhimillistä aspektia. Kuulijassa musiikki herättää vahvat tunteet mutta monelle se on myös ammatti, jonka mahdollistavat musiikin käyttöluvista saadut korvaukset. Jokainen kotimainen kappale tuo julkisessa esittämisessä myös korvaukset sen taustalta löytyville tekijöille.

Katso koko video tästä

Tämän sisällön tarkastelu edellyttää evästeiden hyväksyntää.

Osallistu radiokisaan ja voita lippulahjakortteja

Rakkaimpien biisien merkitystä alleviivaava kampanja on käynnissä maaliskuussa myös Radio Suomipopin taajuuksilla. Siellä kuulijat haastetaan kertomaan omakohtaisia kokemuksiaan parhaiten musiikkia käyttävistä yrityksistä. Parhaimpia tarinoita palkitaan 50 euron lahjakortilla Tikettiin. Eniten mainintoja saaneet yritykset julkistetaan kampanjan jälkeen.

”Meitä kiinnostaa kuulla yritysten sekä heidän asiakkaidensa ja henkilöstön omakohtaisia kokemuksia erityisen merkityksellisistä ja muistorikkaista hetkistä, joissa musiikki on ollut läsnä. Kun taustamusiikki nousee yrityksessä tunnelmanluojaksi, tulee siitä myös tuloksentekijä. Näin yritys voi ikään kuin nähdä musiikin olevan töissä heillä”, Ogawa iloitsee.

Musiikkiluvat.fi -alustalla toimiva GT Musiikkiluvat on vuonna 2014 perustettu yritys, jonka 20 asiantuntijaa palvelevat erilaisten ja eri kokoisten yritysten musiikin käytön tarpeita aina musiikin käytön aloittamisesta sen monipuoliseen kehittämiseen.

Jaa somessa
Lue lisää