Teosto mukana Musiikki & Mediassa 8.10.2020
Musiikki & Media on perinteisesti koonnut alan ihmiset Tampereelle vuosittain keskustelemaan nykytrendeistä ja tulevaisuudesta. Poikkeusvuodesta johtuen Musiikki & Media järjestään tänä vuonna päivätapahtumana, joka tukee musiikkialan nykyhetkeä, mutta ennen kaikkea visioi tulevaa! Teosto on tapahtuman pääyhteistyökumppani.
Tapahtuma järjestetään 8.10.2020 Tampere-talolla. Kapasiteetti ja tilat on järjestetty niin, että musiikkialan ihmiset voivat kohdata ja keskustella turvallisesti. Lisäksi tapahtumaan voi osallistua edullisella striimilipulla. Hanki liput tapahtumaan Tiketin sivuilta.
Tavoitteemme on pohtia ja suunnitella tulevaisuutta yhdessä, ja luoda vahvoja yhteyksiä musiikkialan, yhteiskunnan sekä poliitikkojen välille. Luvassa on inspiroivia seminaareja ja workshoppeja, joiden sisältöjä ovat Teoston lisäksi olleet mukana rakentamassa LiveFIN, Tapahtumateollisuus, IFPI ja Music Finland.
Teosto järjestää tapahtumassa kaksi ohjelmaosuutta:
MUSIIKKIALA UUDESSA NORMAALISSA – PÄÄTTÄJIEN VASTAUKSET TULEVAISUUDEN RAKENTAMISEEN
Klo 10:20 – 11:35
Hallitus- ja oppositiopuolueiden edustajat kohtaavat musiikkialaa käsittelevässä paneelissa. Miten nenä pinnalle koronatilanteessa, mistä ainekset kasvuun tulevaisuudessa? Mukana keskustelussa mm. sivistysvaliokunnan puheenjohtaja Paula Risikko (kok), koronakevään kulttuuriministerinä toiminut Hanna Kosonen (kesk), kansanedustaja Pia Viitanen (SDP), kansanedustaja Mari Holopainen (vihr.) sekä varapuheenjohtaja Minna Minkkinen (vas). Keskustelun fasilitaattorina Teoston viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Vappu Aura.
MUSIIKINKUUNTELU SUOMESSA 2020: KUMMAJAISVUOSI
Klo 13:45 – 14:45
Miten tapamme kuunnella musiikkia ovat muuttuneet edellisvuodesta? Miten suomalainen valitsee musiikkinsa Spotifysta, millä biiseillä suomalaiset pumppaavat itsensä täyteen energiaa ja kuinka paljon eri musiikkityyleillä on tosifaneja? Miten televisio on muokannut suomalaista artistimaisemaa 2000-luvulla ja missä kulkee popin ja rockin raja? Teoston ja Musiikkituottajien vuosittaisen Musiikinkuuntelu Suomessa -tutkimuksen kysymyksiin vastasi elokuussa 2020 yli tuhat 13-75-vuotiasta suomalaista. Tutkimuksen johtopäätökset esittää datan Zlatan, GroupM:n Roadmap Director Kari Tervonen.