Siirry sisältöön

Teosto Musiikki&Mediassa Tampereella

04.10.2018
Teosto on Soumen suurimman musiikkialan ammattilaistapahtuman, Musiikki&Median, yhteistyökumppani jo kuudetta kertaa. Kumppanuuden myötä Teosto on mukana kolmen eri seminaarisisällön tuotannossa ja jakaa Industry Awards -gaalassa Teosto 90 -tunnustuspalkinnon.
 
Olemme mukana seuraavissa seminaarisisällöissä:
 

To 4.10. YouTube hands-on musiikintekijöille ja artisteille

Teoston ja Pohjoismaiden suurimman YouTube-sertifioidun videoverkoston United Screensin yhteinen, käytännönläheinen sessio musiikin oikeudenhaltijoille. Teoston Jani Jalonen ja Markus Kaarto käyvät läpi millaisia musiikin kannalta erilaisia sisältöjä YouTubessa on ja miten YouTube ne monetisoi. Entä mistä tulovirroista musiikin tekijät ja julkaisijat voivat saada osansa ja mitä ja miten kenenkin pitää käytännössä tehdä, jotta tuloja voi ylipäätään saada? United Screensin Jenny Ericsson kertoo YouTuben tulevista trendeistä, antaa vinkkejä musiikkikanavien parhaista käytännöistä  ja avaa heidän tekemiään musiikkisisältöjä koskevia kaupallisia yhteistöitä. Sessio on osittain englanninkielinen.
Teoston esitysmateriaali (pdf) >>
 

Pe 5.10. Kuka puolustaa musiikkia?

Gramexin ja Teoston järjestämässä poliitikkopaneelissa kansanedustajat keskustelevat Baba Lybeckin johdolla luovien alojen ajankohtaista teemoista ja tulevaisuuden toimintaedellytyksistä. Panelisteina Sofia Vikman (Kok.), Mikko Alatalo (Kesk.), Ville Skinnari (Sdp), Olli-Poika Parviainen (Vihr.), Silvia Modig (Vas.), Sari Tanus  (Kd) ja Kari Kulmala (Sin.).

 

Pe 5.10.  Kuinka suomalaiset kuuntelevat musiikkia 2018: Miten uudet tähdet syntyvät?

Teosto ja IFPI pureutuvat jo kolmannessa perättäisessä tutkimuksessaan erityisesti uusien musiikki-ilmiöiden syntyyn. Elo-syyskuussa 2018 tehdyssä tutkimuksessa selvitettiin, miten musiikin kuuntelukanavat, -välineet ja -tilanteet ovat vuoden aikana kehittyneet eri ikäryhmissä. Ketkä artistit ovat tunnetuimpia ja mitkä musiikkigenret pidetyimpiä eri ikäryhmissä? Kuinka hyvin tutkimuksessa annetut vastaukset korreloivat virallisten myyntilistojen kanssa?
 
Uudet ilmiöt -teeman vuoksi tutkimuksen vastaajien ikähaitari on venytetty kansainvälisestikin poikkeuksellisiin laajaksi: kuluttajapaneelin vastaajina on tuhat 13 – 45-vuotiasta edustavalla valtakunnallisella väestönäytteellä. Tutkimuksen tulokset esittelee ja taustoittaa datan Zlatan, johtava tutkija Kari Tervonen Dinglestä
 
Lisäksi Teoston hallituksen puheenjohtaja Kim Kuusi ja vt. toimitusjohtaja Risto Salminen jakavat perjantai-illan Industry Awards -gaalassa Teosto 90 -tunnustuspalkinnon, jolla halutaan nostaa esiin monipuolinen, tuottelias ja kunnianhimoinen musiikintekijä, jonka tekemää musiikkia esitetään ja kuunnellaan laajasti.
Jaa somessa