Verkkopalvelut uudistetaan asiakkaita osallistamalla
Teostolla hankkeesta vastaava Kirsti Kilponen on urallaan johtanut monenlaisia tietojärjestelmähankkeita. Teoston projektia hän kuvailee todella moniulotteiseksi, sillä pöydällä ovat kysymykset niin asiointipoluista, tietovirroista kuin palveluympäristöistäkin.
”Uudistus tuo kaivattua helpotusta käyttökokemukseen, palvelun nopeuteen sekä palveluiden käyttöön kaikilla päätelaitteilla. Myös uusia toiminnallisuuksia on luvassa palvelun helppokäyttöisyyden ja uuden ilmeen lisäksi”, Kilponen kertoo.
Kilponen tunnustaa pyyhkineensä hikeä otsaltaan jo kilpailutusvaiheessa, sillä Teostolla on useita erilaisia asiakasryhmiä, joilla on erilaiset asiointiprosessit ja -tarpeet.
”Oli hienoa, että saimme tarjoukset todella varteenotettavilta toimijoilta. Teosto ja musiikkiala koetaan kiinnostaviksi”, Kilponen summaa.
Uudistuksen tavoitteita ovat mm.
- tehdä helpoksi oman teoksen rekisteröinti ja teosten selailu
- selkeä tilitystietojen tarkastelu: tekijä voi tarkastella mistä eri kanavista ja käyttötavoista hänen saamansa tilitys koostuu (visuaalinen raportointinäkymä)
- tapahtumien ja keikkojen ilmoittaminen sujuvaksi
Kilponen kertoo, että tärkeä periaate suunnittelussa on Teoston asiakkaiden osallistaminen palveluiden kehittämiseen ja testaamiseen. Palautteen avulla saadaan tietoa, miten palveluiden toimintoja ja ulkoasua pitää parantaa.
Uuden palvelun testauksessa musiikintekijä Janita Tiussa ja Siili-yrityksen designer Janne Melajoki.
Verkkopalvelu-uudistusta tehdään pala palalta
Alta näet hankkeen osa-alueita ja alustavaa aikataulua:
KEVÄT 2019 |
Teosilmoitukset |
Teosten hallinta |
KESÄ 2019 |
Asiakkaaksi liittyminen |
Tekijänoikeuksien hallinnointi |
SYKSY 2019 |
Kustannussopimukset |
Tilitys- ja maksunäkymät |
Huomautukset |
VUOSI 2020 |
Esiintyjän palvelut |
Musiikin käyttäjien palvelut |
Teoston kotisivut ja verkkolehti |
LUE LISÄÄ: